четвртак, 16. јун 2011.

Opravdano odsustvo


Nemarnost prema Djukinom receptu opravdavam dobrim fizikalisanjem kod burazera..Smirglanje, gletovanje i malanje su dobar nacin da se razrade nemarno unete kalorije, ali i da se nadoknadi nedostatak fizicke aktivnosti u prvoj nedelji..Ne kazem sad da se svi dohvatimo cetke, niti da je to najbolji nacin, ali jedan veoma koristan svakako jeste!

Nedelja je protekla u krsenju svih pravila Djukinog rezima. Ali danas je cetvrtak i to je bas onaj dan kada se stabilizuju stvari! Pa po kazni danas samo proteini!

Od svih grupa namirnica ugljeni hidrati su najmanje potrebni, jer nase telo proizvodi glukozu od mesa ili masnoca u telu i to je jedan od razloga zasto se ugljeni hidrati izbacuju tokom dijete. Posto nam je glukoza neophodna za misicnu i mozdanu funkciju telo se okrece rezervama koje nalazi u telu i to prevashodno u nagomilanim masnocama. Proteini su ipak neophodni za opstanak. Za rad vitalnih funkcija u telu potrebno nam je minimum 1 g proteina dnevno na kg telesne mase. A kad god postoji nedostatak proteina u organizmu telo se okrece rezervama, i to najpre misicnoj masi, pa kozi, ali neretko i kostima, te je potrebno biti oprezan sa dijetama koje podrazumevaju nerazumno okretanje samo unosu tecnosti ili tzv.vocnim dijetama.. Naucno je dokazano da telo vec posle 8h neunosa kvalitetnih proteina razgradjuje zalihe, sto govori u prilog cinjenici koliko su neproteinske dijete nerazumne i lose za funkcionisanje organizma.

S druge strane, 1 g proteina ima 4 kcal (kao i secer), ali upola u odnosu na masnoce. Ipak, velika razlika je u tome sto je iskoriscenost proteina oko 30% od unosa (12% telo iskoriti od lipida, a samo7% od unetih ugljenih hidrata). Tako da ako se konzumira jedna curecea snicla od 200 kcal, telo je iskoristilo kvalitetnih 60 kcal..a ostalo je neiskoriscenih 140 kcal sto je jednako jednoj kasicici dresinga koji se doda na salatu.

Dobro, proteini jesu skupi.. meso, riba posebno. Jaja, zivina i iznutrice se jos i podnose u kucnom budzetu, ali ipak spadaju u onu skuplju stavke. S druge strane tokom varenja ostaje dobar deo urinarne kiseline koja se treba izbaciti. Oni koji ne podnose proteine veoma dobro trebali bi da unos istih svedu na svoju meru kako ne bi negativno uticali na bubrege koji mozda nece uspeti da prerade nagomilanu kiselinu. No, ova dijeta jeste za svakoga dobra iz razloga sto se vodi racuna o kolicinama, a takodje trazi da se pije dosta, ali dosta vode kako bi bubrezi uspeli sve da izbace i da se otrovi  bespotrebno ne gomilaju u telu. Oko 3l vode dnevno sprecice nagomilavanje mokracne kiseline i odlicno cistiti sve toksine koje telo oslobadja tokom primene Djukinog recepta..

Danas za rucak: kuvano jaje i nekoliko snitica curecih prsa..i gambori u majonezi



Нема коментара:

Постави коментар